۱۳۸۸/۱۲/۰۴

سال من

خواب دیـدم گـاوم خواب من غمگین بود
 احـتمـــالا دیشب شام من سنگین بود
شاخ و دم رو به هواپا و سم رو ی زمین
وان دو چشم  شهلابا وقار و سـنگین
نغمه چلچــله هاسبز و خرم صحرا 
آبی برکه سبز قاصدک پر ز هو ا  
بازی  سـایه  وابرنفــس پاک بهار
وزش باد و نسیم جنبش گندم زار                                
پا و سم هردو دوان درپـی پـروانــه         
خانـه زنبــوران موریانـه  لانــه
نمک و آب و علف سایه دار و درخت
چرت و خواب یکدم همه لحظه همه وقت                                 
روز رفت و  شب شدآمد آن ابر سیاه 
باد و طوفان و تگرگ قطره باران سپاه
چکه می کرد زسقف نم نمک  از همه جا 
می شدم خیس ز آب خواب بودم امـــا
گاوهای دیگر پشت کردند به من
خواب بودند همه روی ادرار و پِهَن
بانگ آورد به لب مردک بارانــی
خیز حیوان از جااز پی مهمانی
 از برای نذری و از برای حاجی
ختنه سوران  و دگر پرخوری  ورراجی
باز گاوی دیگرمی شود قربانی
 مه شاد و خندان سوری و مهمانی . ..
خواب بودم انگارخواب دیدم شاید
چیست این تعبیرش خوب و خیر می آید؟

هیچ نظری موجود نیست: